המפקיד

תאור מורחב:
למה להוסיף מוצר ?
כי בכל מקרה אתה לא משתמש בו כל הזמן
כי מישהו אחר צריך
כי אתה תעשה חסד למישהו אם תשאיל, או תרוויח כמה שקלים אם תשכיר
כי כך יבזבזו פחות את משאבי כדור הארץ
כי כך נזהם פחות
נכיר אנשים חדשים

למה לקחת מוצר ולא לקנות?
כי זה עולה פחות (ולרוב זה בחינם)
כי נבזבז פחות את משאבי כדור הארץ
נוכל לבדוק אם אנחנו באמת רוצים לקנות את המוצר

אם לא יחזירו לי את המוצר ?
סך הכל, מי שמתמש באתר הוא בן אדם טוב.
בנתיים זה קרה רק פעם אחת (לא יפה לאה!!!), אבל בגלל שהפקדון היה קצת יותר ממחיר המוצר, וזה היה ספר לימוד, שגם כך סיימו להשתמש בו, אז בעל המוצר בעצם הרוויח….
כאן אפשר לבדוק אם חשבון הבנק של נותן הפקדון מוגבל
http://www.bankisrael.gov.il/black.html, ובמקרה כזה ממולץ לקחת פקדון במזומן ולא בהמחאה.
חשוב לציין בטופס השאלה את רשימת כל חלקי המשנה של המוצר.

אם יחזירו לי את המוצר באיחור ?
נהוג שהמאחר בהחזרת הציוד משלם רבע מסכום ההשכרה על כל חמישית זמן איחור, כלומר אם היה צריך להחזיר את הציוד כעבור 5 ימים תמורת 100 ש"ח והחזירו אחרי 6 ימים, התשלום (שאפשר לקחת אותו מהפקדון) יהיה על 5 ימים (100 ש"ח)+ רבע סכום בעבור היום הנוסף (25 ש"ח) סך הכל 125 ש"ח.
עבור ציוד השאלה, ילקח 10 אחוז מהפקדון עבור כל תקופת השאלה נוספת, כלומר אם הפקדון של מוצר הוא 100 ש"ח, והשאילו אותו לעשרה ימים, והחזירו אותו כעבור 15 יום, יש לשלם 5 ימים איחור חלקי 10 ימי השאלה כפול עשרה אחוז ממאה, כלומר 5/10*0.1*100=5 ש"ח

אפשר לסכם הסדר אחר במעמד מסירת הציוד

אם יחזירו את המוצר לא תקין ?
בשביל זה חשוב להראות איך משתמשים במוצר (וכך הוא לא יהרס בגלל שימוש לא תקין)
חשוב לוודא שהוא תקין, ולרשום בטופס השאלה, מה מצבו, ואם יש בו חלקים לא תקינים
יש לזכור שיכול להיות בלאי טבעי קטן.
ובנתיים לא הגיעו אלינו תלונות על מוצרים שחזרו לא תקינים.

איך אני קובע את מחיר הפקדון ?
כדאי לשים פקדון במחיר קצת גבוה מערך המוצר, אפשר לחפש כמה שווה המוצר באתרים כמו
www.zap.co.il

איזה מוצרים אפשר להוסיף למפקיד ?
בעצם כל מוצר, בייחוד מוצרים שאתם לא משתמשים בהם הרבה, או כאלה ששמתם בבוידם, שאולי פעם תשתמשו בהם.
רעיונות למוצרים, אפשר לקחת ממוצרים אחרים באתר, כך שאם תוסיפו גם אתם, יהיה מבחר גדול יותר, ואולי אין בכלל את המוצר הזה ביישוב/שכונה שלכם
אפשר ורצוי גם לקחת רעיונות מהמוצרים שאנשים מבקשים

איך אפשר "להקפיץ" את מיקום המוצר ?
פשוט מאד, להגיע לדף של המוצר, המוצרים מוצגים בתור ברירת מחדל לפי הפעם האחרונה שצפו בהם, כלומר, אם תכנסו הרבה פעמים לראות את המוצר שלכם, הוא כל פעם יעלה לראש הדירוג.

מה עושים בזמן ההשאלה/השכרה ?
מתנהגים בנימוס
מראים את הציוד, איך משתמשים בו, מה תקין/לא תקין בו.
ממלאים את טופס העברת ציוד
http://www.hamafkid.com/node/add/move מצלצלים לטלפון של השני, שומעים את הצילצול וכך מוודאים שהטלפון מועתק נכון
נפרדים לשלום, ונפגשים שוב בתאריך שנקבע בו מוודאים שהכל תקין, ומחזירים את הפקדון.
כותבים לאתר המפקיד מכתב תודה.

מה בנוגע לפרטיות ?
כאשר נרשמים, צריך למלא את האימייל, אבל הוא לא מפורסם, וכל משלוח מסר מגולשים יעבור דרך המערכת ולכן לא תקבלו ספאמים.
אתם לא חייבים לרשום את מספר הטלפון שלכם, למרות שלרוב האנשים זה יותר נוח.
כל עדכון שאתם מעדכנים את פרטי המוצר, נשמר במערכת, על מנת שלא יוכלו להגיד, פעם היה רשום משהו אחר. ניתן לשלוח אימייל (דרך הצור קשר) בבקשה למחוק עדכון מסויים, ואם המוצר לא יהיה אצל שואל/שוכר מסויים, הפעולה תתבצע.

איך אפשר לעזור ?
הוסף מוצרים ! – כדי להגביר את יעילות האתר, וכדי שיותר אנשים יהנו מהמוצרים
ספר על האתר לחברים – כדי שיהיו יותר מוצרים, וכדי שיותר אנשים יהנו מהמוצרים
שתף בפייסבוק – כדי שיהיו יותר מוצרים, וכדי שיותר אנשים יהנו מהמוצרים
תלה מודעות ביישוב/מקום העבודה/לימודים – כדי שיהיו יותר מוצרים, וכדי שיותר אנשים יהנו מהמוצרים, הדפס את הדף הזה

איך הכך התחיל
אישתי ואני רצינו להתחתן בחתונה צנועה, מצאנו פינה נחמדה ביער (בתיאום עם קק"ל, ובלי לגדר את האזור-כדי לא להפריע לאחרים). התכנון היה שנארגן את החתונה לבד, נשיג שולחנות וכסאות מחברים וגם מחצלות וכלי אוכל וכו' אבל גילינו שזה קצת בעייתי, לא הצלחנו להשיג את את כל הציוד שהיינו צריכים. לכן חשבנו שזה יהיה מעולה אם נוכל גם לפנות לאנשים נוספים בשכונה לעזרה (ובסוף השתמשנו בשירותיה של חברת השכרת ציוד). ואז התחלנו לחשוב על אתר שירכז את כל הציוד שאנשים יכולים להשאיל. כלומר לא רק מהשכנים אלא מכל השכונה או הישוב. וכך הוקם האתר, ואנחנו כל הזמן חושבים על איך לשפר אותו כדי שיעזור לאנשים מבחינה כלכלית וגם יגרום לאנשים לקנות פחות ציוד וכך לצמצם את השימוש במשאבי כדור הארץ.

פרטים נוספים