מן אל בחר – ימי ים לילדים פלסטינים

הכול התחיל, כשצביה  ארחה שתי משפחות פלסטיניות  וילדיהן במסיבת יום ההולדת של נכדתה שירה. לאחר המסיבה ביקש אבי אחת המשפחות לקחת את ילדיו לים. הם אף פעם לא ראו את הים אמר, ואצל צביה "נפל האסימון" . פתאום הבינה, שבגדה המערבית הכבושה, מרחק ק"מ ספורים מן הים, חיים ילדים, שמעולם לא ראו את הים, לא טבלו במימיו, לא "תפשו גלים" ולא בנו ארמונות בחול.

 

ימי ים וכיף לילדים פלסטינים בקיץ

"אלוהים מרחם על ילדי הגן
–   –    –    –    –     –   –
כדי שאושרם יגן עלינו
עכשיו ובימים האחרים
."

             יהודה עמיחי

הכול התחיל*, כשצביה  ארחה שתי משפחות פלסטיניות  וילדיהן במסיבת יום ההולדת של נכדתה שירה. לאחר המסיבה ביקש אבי אחת המשפחות לקחת את ילדיו לים. הם אף פעם לא ראו את הים אמר, ואצל צביה "נפל האסימון" . פתאום הבינה, שבגדה המערבית הכבושה, מרחק ק"מ ספורים מן הים, חיים ילדים, שמעולם לא ראו את הים, לא טבלו במימיו, לא "תפשו גלים" ולא בנו ארמונות בחול.

צביה, רחל, רוחלה ורחלי החליטו לפתוח את הים לילדים הפלסטינים.

עם חלוף השנים גדלה קבוצת המארגנות, ובסיוע קבוצת מתנדבים נפלאים, ההולכת וגדלה,  ותורמים נדיבים, אנו מביאות  אל הים, עם בוא הקיץ, קבוצות ילדים בני 4 – 15, שזה להם המפגש הראשון עם הים.

בשנת 2015, מתוכננות להגיע לים 24 קבוצות של כ-55 ילדים ומלווים. הפרויקט קיבל תהודה בצד הפלסטיני, והבקשות לבילוי על החוף רבות מכדי שנוכל להיענות לכולן.

שמחתם של הילדים אל הים, אל הגלים ואל החול מרחיבה את הלב וכך גם הבילוי של אחר הצהרים עם הילדים והוריהם במועדון רביתא ביפו שפתח אף הוא שעריו בפני האורחים מן הגדה. לאחר ארוחת הצהרים,  משתתפים הילדים בהפעלות שונות בתיאטרון, יצירה, סיפור, ומשחקי חברה. ובשעה 17:00 אנו נפרדות מאורחינו, תמיד עם טעם של עוד.

במדור 'יום בים', תמצאו את סיפורו של כל יום, ובמדור 'תקשורת' תוכלו לקרוא כתבות שהתפרסמו בעיתונות, בארץ ובעולם, וכן סרטי וידיאו שצולמו על ידי מתנדבים בים. אלבומי תמונות של כל יום תוכלו למצוא ב'תמונות'.

אנו מזמינות את כולכם לחלוק בזכות זו שנפלה בחלקנו, ולהשתתף בחוויה נפלאה.

שלכם,

‫צביה שפירא‬
‫רחל אפק‬
‫עמירה איתיאל
ריקי שקד-טריינין
من البحر

פרטים נוספים