ערכים וגישת הפעולה

הרמוניה

העקרון הראשון אשר מכיל בתוכו את החיבור לחיים עצמם ולבריאה. כל מה שנעשה, נעשה מתוך הרמוניה ועל מנת להעצים את היופי שקיים. זאת על מנת לאפשר לאחרים ולנו לפרוח ולשגשג.

מימוש

אנו מכוונים על הגשמת יעדים בשטח וביצוע פעולות מניבות פרי. איזון בין חזון ונוכחות.

"תחום אחר תחום"

בנייה של מערכת יעדים פרקטית, שאנשים יכולים להתרם ממנה, וכזו שיכולה לחולל שינוי באותו התחום. אנו מייצרים לעצמנו הצלחות, שיתדלקו את כולנו ויאפשרו לנו לעשות טוב עוד יותר. צעד אחד צעד.

שיתופי פעולה

בכל מקום בו אנו יכולים לעבוד עם הגורמים הקיימים או להעצים אותם – נעשה זאת. רק במקרים שהתנהגות ארגון "לא משתפת פעולה", לא נותנת מענה לצרכי התחום ונראה שהתערבות שלנו יכולה לתרום – נעקוף את הקיים וניצור מסגרות חדשות תוך שיתוף של העשייה שלנו עם כלל הגורמים.

יסודיות, מערכתיות

הגישה שלנו היא לפתור בעיות מהיסוד ולאורך זמן. אנו נפעל כדי לייצר מערכות שמסייעות בצורה קבועה. למשל ריכוז כלל הקהילות ומתן גישה למתעניינים לפעול דרכם, מתן פתרון קבוע שמעודד לידות בית לעומת בתי חולים (חקיקה או אחר), יצירת מנגנון סחר בין קהילות שעוקף את מערכת הסחר הקיימות ועוד.

הקשבה, לעצמנו וליכולות שלנו

בחירת משימות, שהן בהתאם ליכולת הביצוע וההתארגנות שלנו. להתמקד במה שאנו יכולים, להיות בו טובים ולהביא תוצאות. לצבור כוח עשייה וניסיון תוך כדי תנועה…

שמחה

פעולה מתוך שמחה מחברת להווה ומשאירה אותנו נוכחים. בצוות "קבלת חברים", למשל, אנו בודקים כל יום את הרשימה ושולחים מייל לכל מי שבחר לקחת חלק ולשמוע יותר. משלוח מייל יכול להיות פעולה "סזיפית וחזרתית", או יכול להיות מלא בהתרגשות, על כך שאדם נוסף בוחר לסייע בבריאה של עולם טוב יותר, זה יכול להיות רגע מרגש ומלא הערכה לכך שעוד אדם יוצא מאזור הנוחות ומהאנוכיות שהושרשה בתרבות שלנו, ובוחר לפעול למען הכלל. השאיפה שלנו היא לראות את הדברים, שעומדים מאחורי הפעולות, את לב האנשים ואת ליבנו. עשייה מתוך מרחב זה תמלא את ליבנו באושר, ואת גופנו בשמחה.